Vals i Mejram

Sitter och lyssnar på Malena Ernman, väntar på att S ska komma ut ur duschen och laga mat, jag sa upp mig som hemmafru idag.

Idag har jag sökt ca 11 jobb idag tror jag. Skönt, förhoppningsvis kan jag ha ett jobb snart hoppas jag, jag är trött på att vara hemma, känner mig nere av det. Jag vill inte vara nere, och jag intalar mig själv att jag är nere för att jag har nada att göra i mitt liv just nu.

 

Anyway, de senaste dagarna har jag varit i Camden med S, vi gick på The Diner och åt "frukost" klockan tre halv fyra, men det var vår frukost faktiskt. Efter det gick vi till Camden Market och strosade runt, därefter till en skön snowboard affär för att sedan köra på en cocktail bar, det blev underbara Caiprihinias <3 och sen vart vi förvirrade och visste inte vart vi skulle göra av tiden så vi gick runt, tillslut kom S på att det fanns en trevlig restaurang i närheten som vi kunde gå till eftersom jag var hungrig och vi skulle fördriva tiden tills vi skulle till Greenwich för att fira Adam. Restaurangen var super mysig och vi hade det underbart, trots att pizzorna glömdes bort, men vad gjorde det tyckte vi, vi hade ju mysigt.. Så vi fick lite gratis vin och öl och bröd istället. Pizzan var god, inte lika bra som pappas dock, och tydligen äter jag pizza på ett mycket märkligt sätt. Salongsberusade och trötta och lite lätt illamående var vi inte så sugna på att ta oss genom halva London för att åka till en bar till. Men vem har dött av lite mer öl när man redan mår dåligt, ingen vad jag vet?

Vi kom iaf till pubben och kunde stanna där lite mer än en timme innan det var dags att komma hem. Väl hemma slocknade vi som grisar och det var alldeles för snabbt morgon och time för S att gå upp och jobba igen. Så lördagen spenderades för min del mest i sängen lite små deppig med filmer, tvspel och dator, alla i huset var hemma men jag hade ingen större lust att umgås.

Söndagen vart jag upp först och gjorde mig iordning för en dag med Josefin och hennes kusin Hanna. Vi skulle köra lite Sightseeing. Jag och J började med att sightseeinga Kings Cross några millimeter för mycket för våran smak för att hitta Hanna, problemet var bara att vi trodde att Hanna kommit in på international centralen och inte på underground centralen, där spenderades den timmen åt helvete ;)

När vi väl hittat Hanna bestämmer vi oss för att börja i den svenska affären, kanske inte världens smartaste ide eftersom vi fick bära på allt hela dagen sen. Men men, sagt och gjort, det inhandlades kanelknäcke, mannagryn och salladsdressing. Sedan traskade vi därifrån till Marble Arch där vi kilade snabbt in på Primark eftersom jag hade glömt hälften av mina trosor hemma. 1£ per trosa :)

OBS!!! DETTA SKREVS FÖR NÅGRA DAGAR SEDAN, JAG ÄR DÅLIG PÅ UPDATE!

 

Anyhow... NU har det gått ytterligare lite längre tid, i Torsdags skulle jag på intervju på Dune, en halvtimme innan jag ska sticka ringer ett annat företag (David & Goliath) och frågar om jag kan komma på intervju samma dag. Vilket jag självklart sa ja till. Intervjun på Dune gick bra och jag provjobbade där på kvällen sen. Det var kul, men ingen trevlig miljö eller människor. Intervjun på D&G gick bra också. Jag fick erbjudande om att provjobba där i Lördags. På fredagen var jag på intervju hos Toni & Guy vilket också gick bra, så jag ska bli kallad till intervju nummer två där. TREVLIGT.

Som sagt i Lördags då så provjobbade jag på D&G, det var kul, lite övervälmande från tid till tid, men det gick bra.. Han ska höra av sig senast Tisdag kväll om jag får jobbet eller inte. Dune ringde när jag kom hem från intervjun hos Toni & Guy i fredags och sa att jag hade fått jobbet. Först tänkte jag inte eftersom jag knappt hunnit reflektera över vad jag gjort där så jag sa bara ja, sen pratade vi lite och jag tyckte inte det kändes bra alls, så jag frågade om jag kunde få ta den dagen de ville att jag skulle börja jobba som en provdag för att känna på hur en hel dag var för att känna att det verkligen passade mig. Men de var tydligen ingen bra ide, så jag bad att få någon timme på mig och bestämma mig, och det gick bra. När jag lagt på kändes allt skit, jag behöver ju ett jobb, men vill jag vara olycklig här hela tiden bara pga ett jobb. Jag pratade flera gånger med mamma och med Stu som båda jobbade innan jag bestämde mig. Så runt 3 tiden ringde jag tillbaka till Dune och tackade snällt nej, inte för att det lönade sig att vara trevlig mot dem eftersom de inte var trevliga tillbaka från sekund 1...

Men men, efter probjobbet i Lördags åkte jag snabbt hem och packade för att ta mig till Clapham junction där jag skulle träffa S och vi skulle åka ut till Horsham för att fira Craig som fyllde 23. Det var tevlig och klockan 12.15 kom taxin och hämtade oss och Phil och Sophie. Dagen efter var sjukt behövlig, vi myste ute hos hans mamma med katterna och Rosie, vi åkte in en snabbis till stan för att köpa jeans till S och så gick vi i lite andra affärer också.. Sen åkte vi hem och kollade på fotboll och hade Sunday dinner med S mamma, Uncle Bob, Phil och Sophie. MUMS! Efter det kollade vi på film och käkade ricepudding. :) Det var inte kul att åka hem för någon av oss. Jag fick hemlängtan. Det är ju trots allt lite av mitt andra hem därute. Man märkte sådan skillnad på S när han var någonstans där han kände sig bekväm, helt plötsligt var han mer sig själv igen. Så när vi kom hem blev det lite kämpigt för oss och tillslut frågade jag honom om han inte trivdes med att bo i London, och det visade sig att så var fallet.. Så vi är två personer som bor och förhoppningsvis jobbar i London STORSTADS LONDON, medans båda nog egentligen hade velat bo längre ut.. Men de funkar inte just nu.. Men planerna ligger på att komma längre ut nästa år någon gång :)

Skidresan verkar vara bokad nu också, ännu ett orosmoment med pengar.. Som det ser ut just nu så känns det som att det är MISSION IMPOSSIBLE att följa med :( Förbannade englands löner! Men men, på något sätt ska det väl gå att lösa..

Nu står dammsugning på schemat!

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0